• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

IT Friese Meren

Computeronderhoud - Telefonie - Microsoft 365 - Online Backup - Werkplek Beheer - Nextcloud

  • Home
    • Blog van ITFM
  • Over ons
  • Diensten
    • Technische Dienst
    • Internet
    • Telefonie
      • Telefonie van IT Friese Meren voor Lemmer – Friesland
    • Mobiele telefonie
    • Microsoft 365
    • Online Back-up
    • Netwerken
    • Nextcloud
    • Hosting
    • Camera beveiliging
    • Cyber security
      • 2 Factor Authenticatie
      • 2 Factor Authenticatie – Oplossingen
      • ESET Internet Security
      • Wachtwoordmanager
    • AVG
    • Totaaloplossingen
  • Referenties
  • Vacatures
  • Contact
    • Plan een afspraak
  • Hulp op Afstand
  • NOC
Je bent hier: Home / 2 Factor Authenticatie

2 Factor Authenticatie

Waarom is Multi-factor Authenticatie onmisbaar voor uw organisatie?

Datalekken en hacks zijn aan de orde van dag. Het stelen van identiteiten is de grootste oorzaak van datalekken. Zeker nu we steeds meer vanuit andere locaties, zoals thuis, werken. Multi-Factor Authenticatie (MFA) beschermt ieder gebruikersaccount maximaal.

Wat is Multi-Factor Authenticatie (MFA)?

Multi-Factor Authenticatie (MFA) is een methode om een gebruiker te identificeren. Hierbij moet de online gebruiker minimaal twee stappen met succes doorlopen, om zijn identiteit vast te stellen. Is dat succesvol verlopen, dan krijgt de gebruiker toegang tot een bepaalde applicatie. Deze twee – of meer – stappen moet je zien als bewijsstukken die de gebruiker moet aanleveren. Deze bewijsstukken, stappen, noemen we de factoren.

Wat is het verschil met 2-Factor Authenticatie (2FA)?

Bij 2-Factor Authenticatie logt een gebruiker bijvoorbeeld in op een systeem met gebruikersnaam en wachtwoord. Stel dat het een nieuw toestel betreft, dan krijgt hij een melding op de telefoon die geregistreerd staat op zijn naam. 2-Factor Authenticatie gebruikt dus maximaal twee verschillende factoren om de identiteit van de gebruiker te verifiëren. Hierdoor kan het worden gezien als onderdeel van MFA.

Succesvolle identificatie

Bij MFA dienen minimaal twee van de vijf mogelijke authenticatiebronnen te kloppen om de authenticatie te laten slagen. Op die manier is een identiteit over het algemeen genomen goed beschermd tegen gevaar van buitenaf. Binnen MFA zijn vijf soorten authenticatiemiddelen te definiëren:

  1. Iets dat de gebruiker weet.
  2. Iets dat de gebruiker heeft.
  3. Iets dat de gebruiker is.
  4. Locatie
  5. Tijd

Multi Factor Authenticatie (MFA) Microsoft 365 inschakelen

Het beveiligen van uw data heeft een hoge prioriteit bij IT Friese Meren.

Wij adviseren u daarom om MFA in te schakelen voor al uw gebruikers.

Kijk hier voor meer informatie over het inschakelen van MFA bij Microsoft 365

Wat is ervoor nodig om MFA in te schakelen?

  • Wij kunnen dit samen met u regelen door iedere gebruiker telefonisch te begeleiden bij het aanmaken/installeren van een Microsoft MFA tool op zijn/haar telefoon en de juiste instellingen te activeren bij Microsoft.
  • U kunt dit ook zelf instellen door de volgende handleiding te volgen bij Microsoft.

Mocht dit onverhoopt niet lukken dan kunnen we u altijd nog helpen.

Indien u geen gebruik wilt of kunt maken van een MFA app op uw telefoon of die van uw medewerkers, kunt u ook gebruik maken van een hardware token. Dit is een apparaatje wat middels USB (Computer) of NFC (telefoon) verbinding maakt en de identificatie verzorgt. Voor meer informatie over hardware tokens en prijzen kunt u contact opnemen.

Heeft u hulp nodig bij het inschakelen van 2FA? Neem contact op.

Footer

Bezoekadres Lemmer
Roggemole 12b
8531 WB Lemmer
Bereikbaar op
0514-700234
STUUR EEN WHATSAPP BERICHT
Maandag - Vrijdag 09:00 - 17:00

linkedin Facebook Instagram Whatsapp
© 2025 · IT Friese Meren

Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}